Prowadzenie strony internetowej we współczesnym, szybko pędzącym świecie, wymaga wiele zaangażowania i pracy. Tylko od początku 2022 roku istnieje około 1,9 miliarda witryn i ponad 5 miliardów użytkowników sieci. Ogromne liczby, prawda? Aby móc odnaleźć się w wirtualnym świecie oraz świadomie konkurować z innymi stronami, warto skorzystać z pomocy, jaką oferuje SEO wraz z całym zapleczem technik optymalizacji i pozycjonowania.

Dziś poznasz podstawy pozycjonowania oraz dowiesz się, jaki warsztat narzędzi oferuje ten proces. 

Moc SEO – czym jest Search Engine Optimization?

Działania SEO skupiają się na organicznych, czyli darmowych, wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie polega na poprawieniu widoczności strony w rankingu oraz zdobyciu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Techniki te opierają się na zrozumieniu algorytmów i robotów wyszukiwarek, a także czynników oceny jakości strony. Jest to jednak proces długoterminowy, wymagający nieustannej pracy, od podstaw technicznych związanych z budową strony, po jej promocję marketingową.

Zalety pozycjonowania

Jeśli nadal nie jesteś przekonany, czy jest to strategia dla Ciebie, zobacz, jaki wachlarz korzyści stwarza SEO:

  • generuje ruch (organiczny) na stronie internetowej,
  • zwiększa grono odbiorców,
  • buduje fundamenty zaufania i autorytetu w sieci,
  • ma pozytywny wpływ na konwersję,
  • oferuje wachlarz narzędzi monitorujących działanie strategii,
  • pozwala wyprzedzić działania konkurencji,
  • w przypadku witryn e-Commerce pozwala na zwiększenie zysków ze sprzedaży.

SEO on-site

Działania w obrębie struktury strony internetowej polegają na jej technicznym udoskonaleniu dla potencjalnych użytkowników, a także na komunikacji z algorytmami. W pierwszej kolejności należy skupić się na:

  • audycie,
  • określeniu grupy odbiorców,
  • analizie słów i fraz kluczowych,
  • optymalizacji meta tagów,
  • optymalizacji treści,
  • nagłówkach od H1 do H6,
  • przyjaznym adresie URL,
  • mapie witryny,
  • optymalizacji grafiki,
  • mobilności,
  • prędkości ładowania,
  • architekturze strony.

SEO off-site

Kolejnym etapem jest zaznaczenie miejsca strony w sieci, a więc skupienie się działaniach zewnętrznych polegających na:

  • analizie konkurencji,
  • linkowaniu zewnętrznym,
  • przekierowaniach,
  • stworzeniu wirtualnej wizytówki,
  • synergii z mediami społecznościowymi oraz blogosferą.

Algorytmy Google

Każde z działań SEO musisz ocenić pod kątem algorytmów, to od nich zależy Twój sukces. Nie zapomnij więc o PageRank, Pandzie, Pingwinie, Kolibrze i Gołębiu. Oceniają one jakość opublikowanego contentu, wyszukują działania spamerskie, oceniają poziom dopasowania strony do intencji odbiorców oraz dbają o geolokalizację pod kątem lokalnego SEO.

Wnioski

Jesteś dopiero na początku długiej drogi, jeśli jednak wdrożysz wszystkie podstawowe elementy optymalizacyjne na stronie, będziesz mieć szansę na wysoką pozycję w rankingu Google oraz innych wyszukiwarek. Działania SEO są interdyscyplinarne, zanim jednak zaczniesz prężną promocję, zadbaj o fundamenty.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here