Prowadzenie strony internetowej we współczesnym, szybko pędzącym świecie, wymaga wiele zaangażowania i pracy. Tylko od początku 2022 roku istnieje około 1,9 miliarda witryn i ponad 5 miliardów użytkowników sieci. Ogromne liczby, prawda? Aby móc odnaleźć się w wirtualnym świecie oraz świadomie konkurować z innymi stronami, warto skorzystać z pomocy, jaką oferuje SEO wraz z całym zapleczem technik optymalizacji i pozycjonowania.
Dziś poznasz podstawy pozycjonowania oraz dowiesz się, jaki warsztat narzędzi oferuje ten proces.
Moc SEO – czym jest Search Engine Optimization?
Działania SEO skupiają się na organicznych, czyli darmowych, wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie polega na poprawieniu widoczności strony w rankingu oraz zdobyciu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Techniki te opierają się na zrozumieniu algorytmów i robotów wyszukiwarek, a także czynników oceny jakości strony. Jest to jednak proces długoterminowy, wymagający nieustannej pracy, od podstaw technicznych związanych z budową strony, po jej promocję marketingową.
Zalety pozycjonowania
Jeśli nadal nie jesteś przekonany, czy jest to strategia dla Ciebie, zobacz, jaki wachlarz korzyści stwarza SEO:
- generuje ruch (organiczny) na stronie internetowej,
- zwiększa grono odbiorców,
- buduje fundamenty zaufania i autorytetu w sieci,
- ma pozytywny wpływ na konwersję,
- oferuje wachlarz narzędzi monitorujących działanie strategii,
- pozwala wyprzedzić działania konkurencji,
- w przypadku witryn e-Commerce pozwala na zwiększenie zysków ze sprzedaży.
SEO on-site
Działania w obrębie struktury strony internetowej polegają na jej technicznym udoskonaleniu dla potencjalnych użytkowników, a także na komunikacji z algorytmami. W pierwszej kolejności należy skupić się na:
- audycie,
- określeniu grupy odbiorców,
- analizie słów i fraz kluczowych,
- optymalizacji meta tagów,
- optymalizacji treści,
- nagłówkach od H1 do H6,
- przyjaznym adresie URL,
- mapie witryny,
- optymalizacji grafiki,
- mobilności,
- prędkości ładowania,
- architekturze strony.
SEO off-site
Kolejnym etapem jest zaznaczenie miejsca strony w sieci, a więc skupienie się działaniach zewnętrznych polegających na:
- analizie konkurencji,
- linkowaniu zewnętrznym,
- przekierowaniach,
- stworzeniu wirtualnej wizytówki,
- synergii z mediami społecznościowymi oraz blogosferą.
Algorytmy Google
Każde z działań SEO musisz ocenić pod kątem algorytmów, to od nich zależy Twój sukces. Nie zapomnij więc o PageRank, Pandzie, Pingwinie, Kolibrze i Gołębiu. Oceniają one jakość opublikowanego contentu, wyszukują działania spamerskie, oceniają poziom dopasowania strony do intencji odbiorców oraz dbają o geolokalizację pod kątem lokalnego SEO.
Wnioski
Jesteś dopiero na początku długiej drogi, jeśli jednak wdrożysz wszystkie podstawowe elementy optymalizacyjne na stronie, będziesz mieć szansę na wysoką pozycję w rankingu Google oraz innych wyszukiwarek. Działania SEO są interdyscyplinarne, zanim jednak zaczniesz prężną promocję, zadbaj o fundamenty.