Mailing to jeden z rodzajów marketingu internetowego. Jest bardzo popularny, ze względu na prostotę, duży zasięg oraz niskie koszty wdrożenia. Właściwie ciężko obecnie znaleźć firmę, która nie korzysta z email marketingu. Jak wiadomo, dobra kampania reklamowa to podstawa, jeśli chcemy docierać do dużej grupy odbiorców i generować zyski poprzez sprzedaż produktów czy usług. Jakie są zatem sposoby na dobry, skuteczny mailing?

Generowanie bazy leadów

Aby móc wdrożyć skuteczny email marketing, musisz przede wszystkim wygenerować bazę ledaów. Leady to osoby potencjalne zainteresowane Twoim produktem lub usługą. Kontakty do takich osób zbiera poprzez newsletter, darmowe e-booki, webinary, ankiety itp. Pamiętaj, że dane osobowe możesz uzyskać tylko za zgodą.

Dlaczego baza leadów jest ważna? Po pierwsze dlatego, że od niedawna polskie prawo zabrania wysyłania ofert do osób, które nie wyraziły na to zgody, a po drugie działania marketingowe są skuteczniejsze, jeśli kierujesz je do osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami. No bo po co reklamować coś komuś, kto na pewno tego nie potrzebuje?

Personalizacja wiadomości e-mail

Jeśli zbierzesz bazę kontaktów, możesz zająć się wiadomościami. Ważną kwestią jest personalizacja emaila. Zwracanie się bezpośrednio do klienta i odpowiadanie na jego indywidualne potrzeby pomoże skrócić dystans, stworzyć pozytywną relację, a także bardziej zainteresuje odbiorcę.

Odpowiednia forma, budowa i treść

Z kampanii reklamowych obecnie korzysta każda firma, dlatego, jeśli chcesz, aby Twój email marketing był skuteczny, musisz wyróżnić się na tle innych i pokazać się z jak najlepszej strony. Dotyczy to przede wszystkim wyglądu wiadomości, którą zamierzasz wysłać do potencjalnych klientów.

Zadbaj o odpowiednią formę i budowę mejla, a przede wszystkim o wybitną treść. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci mogą być też potencjalnymi klientami w oczach Twojej konkurencji. Im lepiej się zaprezentujesz, tym większa szansa na to, że skorzystają oni z Twoich usług lub zakupią Twój produkt. Treść powinna być ciekawa, atrakcyjna i skupiać się przede wszystkim na problemach klienta oraz na korzyściach, jakie wyniesie ze współpracy z Tobą.

Pomoc specjalistów

Wdrażanie kampanii reklamowych to proces złożony i czasochłonny. Jeśli ma być skuteczny, musisz wykonać go dobrze. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, warto skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak np. Freshmail.pl, którzy pomogą Ci zaplanować i wdrożyć mailing dopasowany do Twoich odbiorców.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here