Koniec lata kojarzy nam się z końcem sezonu na przepyszne, zdrowe, smakowite owoce i warzywa, które śmiało wykorzystujemy w codziennych posiłkach. Jednak musimy zdać sobie sprawę, że i nadchodząca jesień ma mnóstwo uroków, również w postaci sezonowych warzyw. Jesienią, ze względu na nieco chłodniejsze dni i noce, musimy powoli zmienić dietę na bardziej odpowiednią, która jednocześnie pozwoli nam maksymalnie wykorzystać owoce i warzywa czekające jeszcze na naszej grządce.

Jesienne warzywa sezonowe

Warzywa, które zbieramy jesienią nie tylko są kolorowe i bardzo ładne, ale charakteryzują się również doskonałym smakiem oraz bogactwem witamin i minerałów. Ich wykorzystanie w przygotowaniu codziennych posiłków daje gwarancję wzmocnienia naszego organizmu podczas coraz chłodniejszych, jesiennych dni. Na które warzywa powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Myśląc o tej niekorzystnej, a mimo wszystko pięknej porze roku, do głowy od razu wpada nam obraz dyni. Jest to cudowne warzywo, które bez problemu można dostać jesienią wszędzie, lub samemu wyhodować. Dynię cechuje lekkostrawność. Posiada wiele cennych witamin – A, B1, B2, B6, C, E i K oraz minerałów – beta-karoten luteina, niacyna, wapń, magnez, fosfor, żelazo i potas. Dynia świetnie sprawdza się podczas walki z nudnościami i wymiotami. Cieszy się mianem królowej jesieni, z której możemy przyrządzić zupę krem, naleśniki, zapiekanki, farsze, ciasta lub puree. Jednak dynia to nie tylko miąższ, ale także pestki, które są jadalne i zawierają w sobie mnóstwo cennych właściwości.

Jesienne warzywa sezonowe

Sezon na buraki przypada na czas od września do marca. W burakach znajdziemy witaminy A, B6, C, E i K, a ponadto ryboflawinę, niacynę i tiaminę. Zjedzenie buraków gwarantuje dostarczenie do naszego organizmu magnezu, wapnia, żelaza, fosforu, potasu, cynku i sodu. Buraki fantastycznie sprawdzają się w walce z anemią, można je stosować również podczas leczenia białaczki. Polecane są kobietom w średnim wieku, gdyż z powodzeniem łagodzą skutki menopauzy. Z jesiennych buraków przygotować można musy, kotlety i burgery, soki, koktajle, humus, zupy, ciasta oraz sałatki.

Pozostałe jesienne warzywa, w które warto zaopatrzyć swoją spiżarnię to bogata w witaminy i minerały, idealna na przeziębienie papryka, cukinia, w której znajdziemy witaminę B, C, A i K, bakłażan, brokuł i kalarepa.

Drogocenne owoce

Jesienią na naszych stołach nie zabraknie również owoców, które świetnie sprawdzają się jako przekąski czy dodatki do różnorakich posiłków. Z pysznych o soczystych gruszek możemy przygotować ciasto, śliwki fantastycznie komponują się z knedlami, drożdżówkami i naleśnikami, natomiast jabłka, które jesienią są najświeższe, rewelacyjnie nadadzą się do ciast i deserów. Ciekawym owocem jest pigwa, z której wychodzą wyśmienite dżemy i konfitury, a żurawina ma wiele cennych właściwości sprawdzających się podczas kobiecych przypadłości.

Nie chcemy, żeby w naszej diecie zabrakło tych wyśmienitych warzyw i owoców. Abyśmy mogli się nimi nacieszyć, warto wybrać się na pobliski ryneczek lub do warzywniaka, gdzie wszystkiego będzie pod dostatkiem. Jeśli natomiast nie planujemy samodzielnego gotowania, możemy zamówić catering dietetyczny Kraków, w którym na pewno nie zabraknie sezonowych owoców i warzyw. Najlepszą dietę pudełkową wybierzemy za pomocą porównywarki cateringów dietly.pl!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here