Reklama to trudny kawałek chleba. Chociaż każdy uważa się za mistrza marketingu, niestety mało komu udaje się przeprowadzić profesjonalną kampanię reklamową bez wsparcia profesjonalistów. Z przyjemnością odpowiemy Wam na pytania, jak poradzić sobie z tym zadaniem i ile będzie to kosztować, ponieważ niestety będziecie musieli zainwestować w zaawansowane narzędzia, dzięki którym dojdziecie do swojego upragnionego celu.

Witryna https://www.i-apteka.pl może być doskonałym przykładem. Jest to profesjonalnie zbudowana apteka internetowa, więc teoretycznie jej marketing nie powinien stanowić problemu. W praktyce działania osób bez doświadczenia mogą raczej przypominać uciążliwy spam, którego każdy woli uniknąć. O czym więc warto pamiętać podczas planowania reklamy? Przedstawimy Wam kilka ciekawych i istotnych informacji, dzięki którym otrzymacie narzędzia do rozpoczęcia działań poprawiających Wasz wizerunek w oczach i klientów.

Treści dopasowane do odpowiedniej grupy odbiorców

Żeby utworzyć kampanię marketingową, w pierwszej kolejności należy poważnie zastanowić się nad tym, kto będzie najczęstszym klientem apteki internetowej. Stosunkowo najwięcej leków kupują osoby starsze. Niestety, wciąż nie są oni w wieku, w którym potrafią się biegle posługiwać komputerem i dlatego wolą udać się do placówki stacjonarnej. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na fakt, że większość potencjalnych klientów w podeszłym wieku, posiada w swoim zestawieniu leki na receptę, co oznacza konieczność wprowadzenia systemu weryfikacji – jest to kolejne utrudnienie, gdyż klienci będą musieli dodawać pliki do systemu.

Apteka internetowa powinna więc celować obecnie w użytkowników, którzy maksymalnie posiadają około 35-45 lat, ponieważ takie osoby są już obeznane w wirtualnym świecie.

Co dalej?

Kolejnym krokiem jest ustalenie potencjalnego budżetu. Oczywiście można przeprowadzić kampanię nawet za kilkadziesiąt złotych, lecz trzeba odpowiedzieć sobie wtedy na pytanie, do jakiej ilości osób, uda się dotrzeć. Prawdopodobnie nie będzie ona imponująca i może dojść do sytuacji, że nie zyskacie nowych klientów. Apteka internetowa musi skonfrontować się z bardzo dużą konkurencją, więc chcąc pokazać swoim potencjalnym klientom możliwości, powinna przeznaczyć na ten cel maksymalną ilość środków – z czasem będą one mniejsze, gdy już będziecie posiadać stałych klientów.

Ostatnim parametrem jest kanał docierania do potencjalnych interesantów. W tym wypadku możliwości jest najwięcej – mogą być to popularne social media, banery reklamowe lub artykuły sponsorowane. Najlepsze efekty daje połączenie ich wszystkich.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here